Μετά από μήνες δοκιμών, το δημοφιλές
κοινωνικό δίκτυο ανακοίνωσε πως έφτασε επιτέλους η μέρα για τα νέα Reaction. Το update, το οποίο περιλαμβάνει 5 νέα εικονίδια -Love (αγάπη),Haha(αστείο), Wow(εντυπωσιασμό), Sad(λύπη) και Angry(θυμό)- θα είναι διαθέσιμο σε όλους τους χρήστες
Πρακτικά, τα reactions μοιάζουν αρκετά με το like, είναι όμως εδώ για να δηλώσουν με μεγαλύτερη ευκρίνεια τα συναισθήματα που νιώθουμε όταν διαβάζουμε ένα post. Τα νέα εικονίδια θα μπορούμε να τα επιλέξουμε τοποθετώντας τον κέρσορα πάνω στο γνωστό μέχρι σήμερα like - εκεί ο χρήστης θα μπορεί να επιλέξει αν μια δημοσίευση του φαίνεται αστεία, αν τον εντυπωσίασε, αν του προκάλεσε θλίψη ή θυμό, αν την αγάπησε.
Όπως και στην περίπτωση των likes οι χρήστες θα μπορούν να δουν πόσοι από τους φίλους τους ανταποκρίθηκαν σε αυτή τη δημοσίευση και ποιο ακριβώς από τα παραπάνω συναισθήματα δήλωσαν πως τους προκαλεί.
Δεδομένου του πόσο διάσημο είναι το Like button του Facebook, το upadate στην πραγματικότητα μοιάζει σαν φυσική μετεξέλιξή του, ακόμα κι αν χρειαστεί λίγος χρόνος για να εξοικειωθούν με αυτά οι χρήστες. Άλλωστε η αλλαγή δεν έγινε από το κοινωνικό δίκτυο εν μια νυκτί.
Στην πραγματικότητα η εταιρεία ερευνά τα «κουμπιά των συναισθημάτων» περισσότερο από ένα χρόνο και πειραματίζεται για το πως θα καταστούν πιο αποτελεσματικά για τους χρήστες, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα δήλωσε η product Manager του Facebook, Sammi Krug.
«Καταλαβαίνουμε πλήρως ότι η μέχρι τώρα αποδοχή του like είναι ενδεικτική και σίγουρα είναι ένα εργαλείο που είχε προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης στο Facebook τα τελευταία επτά χρόνια» τονίζει η Krug. Συμπλήρωσε μάλιστα πως η ομάδα ανάπτυξης των reaction buttons, πέρασε μήνες ερευνώντας και ρωτώντας τους χρήστες τι ήταν αυτό που έλειπε από το like button.
Να θυμίσουμε μάλιστα πως παρόλο που οι χρήστες παρακαλούσαν για ένα dislike button σχεδόν από τη πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε το like, ο Mark Zuckerberg εξήγησε είχε εξηγήσει εκτενώς τους λόγους για τους οποίους δεν θα προχωρούσε σε αυτό αφού όπως σημείωνε «υπάρχουν
πολύ πιο εποικοδομητικές αντιδράσεις από την "δυσαρέσκεια"».
Ένα από τα ισχυρά επιχειρήματα που οδήγησαν στην δημιουργία των reaction button, ήταν και το γεγονός πως ο κόσμος των συναισθημάτων είναι ανεπτυγμένος σε όλους τους ανθρώπους, κάτι σαν μια διεθνή γλώσσα κατανοητή από όλους τους χρήστες του Facebook ανά τον κόσμο. Εξαιτίας αυτού μάλιστα η εταιρεία αποφάσισε να εφμφανίσει τα reactions πρώτα στην Ισπανίαν, την Πορτογαλία, την Χιλή, την Ιαπωνία και την Κολομβία και μετά στον υπόλοιπο κόσμο.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η εταιρεία δεν διευκρινίζεται αν θα υπάρξουν περισσότερα reaction buttons στο μέλλον.
Το μόνο που συμπλήρωσε η Krug ήταν πως από τις μέχρι τώρα έρευνες κατέληξαν σε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα όσον αφορά την αποδοχή τους από τους χρήστες.
Όσο για το πιο αποδεικνύεται από τις έρευνες το πιο δημοφιλές, όπως καταλήγει η Krug, «το love...button ήταν με διαφορά αυτό που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο σε όλες τις χώρες, και το πιο δημοφιλές ανάμεσα στους χρήστες και σε κάθε μια ξεχωριστά από αυτές».
Δεδομένου του πόσο διάσημο είναι το Like button του Facebook, το upadate στην πραγματικότητα μοιάζει σαν φυσική μετεξέλιξή του, ακόμα κι αν χρειαστεί λίγος χρόνος για να εξοικειωθούν με αυτά οι χρήστες. Άλλωστε η αλλαγή δεν έγινε από το κοινωνικό δίκτυο εν μια νυκτί.
«Καταλαβαίνουμε πλήρως ότι η μέχρι τώρα αποδοχή του like είναι ενδεικτική και σίγουρα είναι ένα εργαλείο που είχε προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης στο Facebook τα τελευταία επτά χρόνια» τονίζει η Krug. Συμπλήρωσε μάλιστα πως η ομάδα ανάπτυξης των reaction buttons, πέρασε μήνες ερευνώντας και ρωτώντας τους χρήστες τι ήταν αυτό που έλειπε από το like button.
Να θυμίσουμε μάλιστα πως παρόλο που οι χρήστες παρακαλούσαν για ένα dislike button σχεδόν από τη πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε το like, ο Mark Zuckerberg εξήγησε είχε εξηγήσει εκτενώς τους λόγους για τους οποίους δεν θα προχωρούσε σε αυτό αφού όπως σημείωνε «υπάρχουν
Ένα από τα ισχυρά επιχειρήματα που οδήγησαν στην δημιουργία των reaction button, ήταν και το γεγονός πως ο κόσμος των συναισθημάτων είναι ανεπτυγμένος σε όλους τους ανθρώπους, κάτι σαν μια διεθνή γλώσσα κατανοητή από όλους τους χρήστες του Facebook ανά τον κόσμο. Εξαιτίας αυτού μάλιστα η εταιρεία αποφάσισε να εφμφανίσει τα reactions πρώτα στην Ισπανίαν, την Πορτογαλία, την Χιλή, την Ιαπωνία και την Κολομβία και μετά στον υπόλοιπο κόσμο.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η εταιρεία δεν διευκρινίζεται αν θα υπάρξουν περισσότερα reaction buttons στο μέλλον.
Το μόνο που συμπλήρωσε η Krug ήταν πως από τις μέχρι τώρα έρευνες κατέληξαν σε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα όσον αφορά την αποδοχή τους από τους χρήστες.
Όσο για το πιο αποδεικνύεται από τις έρευνες το πιο δημοφιλές, όπως καταλήγει η Krug, «το love...button ήταν με διαφορά αυτό που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο σε όλες τις χώρες, και το πιο δημοφιλές ανάμεσα στους χρήστες και σε κάθε μια ξεχωριστά από αυτές».